اگر اين ويژگي ها را داريد،شما باهوشيد

۱۱ بازديد

در دنياي رقابتي امروز اگر مي‌خواهيد زندگي خوب و باكيفيتي داشته باشيد بايد رفتار هوشمندانه‌اي از خود نشان دهيد. هر قدر باهوش‌تر باشيد راحت‌تر زندگي مي‌كنيد. شما چگونه هستيد؟ آيا ديگران شما را باهوش مي‌دانند؟ خودتان درباره خود چه نظري داريد؟


تصميم‌گيري سريع

به گزارش سلامت نيوز به نقل از جام جم آنلاين،يك فرد باهوش در موقعيت‌هاي مختلف بسرعت تصميم‌هاي درست مي‌گيرد. در حقيقت با درك سريع روابط و بينش صحيح خود بسرعت تصميم‌گيري‌هاي عاقلانه‌اي مي‌گيرد.

خودشناسي

افراد باهوش به تمام زواياي وجود خود واقف هستند و نقاط قوت، ضعف شخصيت و همچنين ارزش‌هاي خود را بخوبي مي‌شناسند. بزرگي مي‌گويد: «كسي كه ديگران را مي‌شناسد عاقل است، اما كسي كه خودش را مي‌شناسد باهوش و زيرك است». آنها مي‌دانند تا زماني كه خود را بخوبي نشناسند نمي‌توانند در زندگي موفق باشند.

انديشه صحيح

كسي كه باهوش است هرگز تجربه بدي را دوبار تكرار نمي‌كند و از گذشته خود درس مي‌گيرد. او بسرعت مي‌فهمد كه چه چيزي كاركرد درست دارد و چه چيزي درست پيش نمي‌رود و قبل از اين‌كه دست به كاري بزند بخوبي درخصوص آن فكر مي‌كند و همچنين وقتي كاري را انجام مي‌دهد به نتايج آن كاملا فكر مي‌كند تا مشكلات احتمالي را ارزيابي كند.

خلاقيت

افراد باهوش در هر شرايطي كه باشند ايده‌هاي جديد و افكار نو دارند و براي انجام هركاري روشي خلاقانه به كار مي‌برند. آنها مشتاق پيشرفت هستند و در خصوص اطلاعاتي كه در زمينه‌هاي مختلف به​دست مي‌آورند و همين‌طور مردم اطراف خود با دقت فكر مي‌كنند و هميشه در برابر افكار افراطي و بدون انعطاف، مقاومت از خود نشان مي‌دهند و عقايد جديدي مطرح مي‌كنند.

روشنفكري

افراد باهوش به هر موضوعي از جنبه‌هاي مختلف مي‌نگرند و معمولا توانايي ديدن افق‌هاي دور هر موضوعي را دارند. چيزي كه بيشتر مردم قادر به انجامش نيستند. آنها به اين جمله معتقدند: «ذهن درست مانند يك چتر نجات مي‌ماند و فقط زماني خوب كار مي‌كند كه باز شده باشد.» اين افراد هرگز از مسائل متناقض دوري نمي‌كنند و برايشان جالب نيز هست، زيرا مسائل متناقض جنبه‌هاي مختلف موضوعي را جلوي ديد مي‌گذارد.

احساس مسئوليت

افراد باهوش بسرعت به فرصت‌هاي به‌دست آمده و مردم اطراف خود واكنش نشان مي‌دهند. عمل و عكس‌العمل آنها بسيار سريع است و توجه به نيازهاي خود و اطرافيان‌شان و احساس مسئوليت در قبال آنها اولين اولويت‌شان است.

تدبير

افراد باهوش مي‌دانند مجبور نيستند در مورد همه چيز آگاهي داشته باشند، اما مي‌دانند هر زمان به اطلاعاتي نياز داشته باشند بايد كجا دنبال آن بگردند. آنها به هر منبع و آموزشي كه مورد نيازشان باشد بسرعت دست مي‌يابند. شبكه‌اي از دوستان آگاه در زمينه‌هاي مختلف دارند و هرگز در زمينه دريافت اطلاعات در نمي‌مانند.

تقويت مغز

افراد باهوش، باهوش مي‌مانند براي اين‌كه هميشه در حال يادگيري هستند. آنها دائما در حال ياد گرفتن مهارت‌هاي جديد، اعتقادات و باورهاي تازه هستند. مغز آنها لحظه‌اي را بدون يادگيري سپري نمي‌كند.

شوخ طبعي

افراد باهوش زندگي را بيش از حد جدي نمي‌گيرند. آنها اهميت يك موضوع جالب و خنده‌دار در موضوعات روزمره زندگي را بخوبي مي‌دانند.

ريسك كردن

از آنجا‌ كه اين افراد هميشه دوست دارند روش‌هاي جديدي را در انجام كارهايشان اعمال كنند، بنابراين ممكن است گاهي با شكست روبه‌رو شوند و آنها با علم به اين مساله باز هم قبول خطر كرده و هوشمندانه اين خطر را به يك فرصت يادگيري تبديل مي‌كنند.

اعتماد به نفس

آنها پيش از هر كس ديگر به خودشان اعتماد دارند و هرگز براي تصميم‌گيري مدام از ديگران نظر نمي‌خواهند و به افكار خودشان اعتماد كافي دارند.

قلم و كاغذ

افراد باهوش ترفندها و مهارت‌هاي داشتن يك زندگي خوب را بسرعت آموخته و براي خود برنامه‌اي دقيق دارند و اهداف زندگي را در جايي يادداشت كرده و هرگز به دست فراموشي نمي‌سپارند.

سودآور

افراد باهوش از سيستم مديريت زمان و سازماني بهترين بهره را برده و علاوه براين‌كه خود از مزاياي آن فايده مي‌برند، موجب پيشرفت سازماني مي‌شوند كه براي آن كار مي‌كنند و آنها ‌ وظايف مهم روزمره‌شان را بسرعت انجام مي‌دهند.

تشخيص صحيح

افراد باهوش مي‌توانند انگيزه‌هاي ديگران را بلافاصله درك كنند و تشخيص دهند كه چه كسي مناسب دوستي است. بنابراين در انتخاب افرادي كه با آنها مراوده دارند، دقت كرده و هميشه با افراد داراي اخلاق خوب و كيفيت ارزشي بالا ارتباط برقرار مي‌كنند.

خواندن، خواندن و بازهم خواندن

آنها هميشه با خواندن كتاب، مجله و مقالات مختلف در حال افزايش قدرت مغزشان هستند، چيزي كه مي‌تواند براي پيشرفت‌شان مفيد باشد. درضمن مي‌دانند چگونه اطلاعات مناسب را حفظ كرده و بقيه را رها كنند.

يادگيري

علاوه بر اين‌كه اهميت يادگيري را بخوبي مي‌دانند و هميشه در حال يادگرفتن هستند مي‌دانند كه بايد آموخته‌هاي خود را نيز در اختيار ديگران نيز قرار دهند. آنها با آموزش ديگران مي‌توانند فعالانه در مورد مباحث ارائه‌شده صحبت و تحقيق كرده و موضوع مطرح‌شده را نيز بهتر درك كنند.

با اين اوصاف خودتان را باز هم باهوش مي‌دانيد؟



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد