ميوه «به»، خواص دارويي و درماني

هرجه مي خواهد دل تنگت بگو

ميوه «به»، خواص دارويي و درماني

۹ بازديد
خوردن ميوه به در پيشگيري از سكته مغزي و قلبي كمك موثري مي‌كند.
همشهري آنلاين: يك متخصص تغذيه گفت: خوردن ميوه به در پيشگيري از سكته مغزي و قلبي كمك موثري مي‌كند.


آشنايي بيشتر با خواص ميوه

زهرا اصغري در گفت‌وگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: به، اين ميوه خوش عطر و طعم، داراي فوايد بسيار است. طبع اين ميوه "معتدل و تر" است و بسته به مناطق رويش آن مي‌تواند "سرد و تر" باشد.

وي افزود: اين ميوه داراي ويتامين‌هاي آ و ب بوده و داراي خواص سيب است و خوردن به در دوران حاملگي باعث زيبايي نوزاد مي‌شود. همچنين مصرف به باعث تقويت قلب شده و به علت باز كردن رگ‌هاي كرونر قلب از سكته قلبي جلوگيري مي‌كند.

اصغري ادامه داد: اين ميوه به جهت مزاجي قابض بوده و از اين رو ترشح زياد بزاق دهان را اعتدال مي‌بخشد.

وي با بيان اين‌كه مصرف اين ميوه به صورت مربا نيز در درمان رماتيسم موثر است، افزود: روغن به، در درمان زخم معده، اثني‌عشر و تورم كبدي تاثير فراوان دارد و خوردنش در فصل آن، باعث طول عمر و بازگرداندن نيروي جواني و شادابي به انسان مي‌شود.

اصغري تصريح كرد: همچنين، دم كرده شكوفه به براي كساني كه خواب آشفته توام با كابوس دارند توصيه شده است و در بي‌خوابي‌ها نيز مي‌توان از خيسانده برگ به با شكوفه نارنج استفاده كرد.

وي اظهار كرد: مصرف به‌ ترش يك مسهل بسيار عالي است. كساني كه از ناراحتي افسردگي رنج مي‌برند نبايد در مصرف آن، كوتاهي كنند. علاوه بر آن، استفاده از اين ميوه در درمان كلسترول، تصلب شرايين و ترومبوز خوني موثر است.

اين متخصص تغذيه گفت: دانه به نيز داراي فوايد زيادي است و از آن، در درمان سرفه، تب، سوزش دهان، حرارت معده، ترك پوست، يبوست، قطره قطره آمدن ادرار و خونريزي‌هاي داخلي و خارجي به صورت خوراكي استفاده مي‌شود" به اين صورت كه مقداري از «به‌دانه» را در يك استكان آب جوش ريخته و درب آن را مي‌گذارند تا موسيلاژ (لعاب) آن در آب حل شود".

اصغري يادآور شد: از خواص ديگر اين ميوه خوش‌طعم مي‌توان به بالابردن فشار خون پايين، از بين رفتن برفك دهان، خونريزي لثه، آبريزش چشم، ريختن مژه و رفع ترشحات زنانگي اشاره كرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد